Kanothajk ...

Hej hej . Är på sååå dåligt humör !
Som jag har berättat tidigare så åkte min klass på kanohajk igår morse och kom hem för några timmar sen och det finns nog inte en enda del på min kropp som inte gör ont efter en natt i tält och paddling .. Fy helvete . Röven och nacken är nog det som gör mest ont tror jag ... Jag är verkligen ingen friluftsmänniska det kan jag skriva under på! Kan berätta lite om resan. Vi började i Ankarsrum med stålande väder dock blåsigt ..

När alla kommit i kanoterna och ut på sjön så var det storm så vi kom ca ½ meter fram och 5 bakåt kanske . Måttligt irriterad man blev . Sen stannade vi och skulle bära kanoterna 500 -600 hundra meter . Njaa det va närmre 1 km känndes det som . Vagnen som drog kanoten gick söner däcket lossnade o ja allt du kan tänka dig . Vi stannade och käkade luch på ett ställe och kajsa hade gjort en kanon god kycklingsallad . Bra gjort !  Sedan bar det av igen och nu blåste det ännu värre vilket resulterade i att vi fick stanna mitt i skogen och sitta och glo i 1 timme tills det lugnade sig något sådär. När vi sedan kom fram till campingstället så tog det en stund innan allt var i ordning och alla käkade och sedan somnade vi i vårat tält en stund sedan på kvällen grillade vi korv och satt och snackade.

 Imorse kände man sig dö wisig och trött och ville bara dö men då fick vi paddla ännu en bit till de stället där vi skulle hämtas . Tack gode gud att vi kom fram ... Nu har jag ätit lite mat och nu ska jag sova för ikväll ska jag på avslutnings middag med jobbet och sen kanske träffa Malin sötan som jag inte träffat på veckor känns det som .

NU SKA JAG SOVA I EN SÄÄÄÄNG !

POES !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0