En dag i Kalmar med BF08

Hejhallåtjotjatjena!
Idag bar det av till Kalmar vid halv 9 tiden :) Vi blev avsläppta på Larmtorget i Kalmar där vi fick gå runt och shoppa lite :) Köpte en stickad korallfärgad tröja ;)
Efter det gick vi till en teater , en så kallad " soppteater" vi fick välja på räkbaugetter , skinkbaugetter eller fisksoppa , de flesta valde baugetterna :P  Under tiden vi satt och åt fick vi höra musik och sång från olika världsdelar och det var bra men man tyckte det var skönt att det var över tillslut också ;)
Efter det åkte vi buss till en Waldorfskola och detta gjorde vi i och med att vi har arbetat med waldorfpedagogiken lite. Jag tror många av oss hade ganska stora förväntningar på den här skolan men från min synvinkel så tyckte jag att skolan var sunkig... tråkiga lokaler ofräsht osv, absolut inget ställe jag rekomenderar. Men det var ju som sagt ett dåligt exempel för oss som vi fick se eftersom det finns så mycket finare waldorfskolor.
Därefter åkte vi till Linnéuniversitetet och lyssnade på när en kvinna berättade om lärarutbildningen där och vi fick fika. Bussen gick hem till Västervik vid 16 & jag sommnade .....

Bilder från dagen












Ska iväg en sväng nu , så lägger in resten av bilderna sen ! ;)

Puss Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0