Att acceptera verkligheten?..

Hej på er !
Sitter just nu på jobbet och har jobbat in en timme så jag får sitta och slappa lite nu ;) Har tillåtelse till de då!
Och sen har jag tänkt ganska mycket på sista tiden om hur det kommer bli efter gymnasiet och allt som kommer hända nu 2011 .. Stoffe påminner mig hela tiden om att nu är det dags att bli vuxen och ta tag i ditt liv och ta ansvar för dina handlingar osv. Men fy fan vad jag inte vill de . Skolan har ju hela tiden varit en vägg att kunna luta sig tillbaka mot och det är ju något som man vet finns där hela tiden och jag vet ju inte om något annat eftersom jag endast gått i skolan.. Men snart är det dags att faktiskt bli vuxen och skaffa ett arbete och allt som hör det till . Sen när man väl ska göra de skaffa jobb ja då rammlar poletten ner att vafan alla lov man tidigare haft inte kommer finnas mer .. Nu kommer jag JAG bli en av dem som säger "Du har det för bra med lov hit & dit" Att bara få för sig att resa utomlands finns ju inte på kartan sen nää då måste man använda sina semesterdagar och första åren på sitt arbete är det inte säkert att man får någon semester alls ! Jag tror jag bryter ihoooop!
Nu är det slutet på 2010 och 2011 står på tur . Och jag hoppas för allt i världen att det kommer bli ett kanon år med allt vad det innebär.
Jag fyller 20 , utlandssemester till Turkiet , Balen, alla studentkivor , STUDENTEN , sommarjobb, JOBB , kärlek ,vänner , Tahiland !

Ja det är mycket som surrar i ens huvud ... Att helt enkelt acceptera att verkligheten kommit ifatt en och nu är det dags att bli vuxen ...på riktigt !


Kommentarer
Postat av: Johanna

Om man fick gå balen ja :/

2010-12-15 @ 09:17:29
URL: http://johannahuhtala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0